CPL-5 Menunjukkan keterampilan presentasi tertulis, visual dan lisan untuk mengkomunikasikan pengetahuan yang berhubungan dengan bahasa Inggris
CPL-6 Mendemonstrasikan kompetensi lisan dan tulis yang setara dengan level B2 CEFR.
CPL-7 Menunjukkan pemahaman yang baik tentang konsep pembelajaran bahasa Inggris dari perspektif nasional dan global.
CPL-8 Menerapkan konsep linguistik terapan dalam pembelajaran Bahasa Inggris.
CPL-9 Merencanakan, melaksanakan dan mengevaluasi pembelajaran Bahasa Inggris secara efektif dan kreatif.
CPL-10 Melakukan penelitian dan pengkajian pembelajaran Bahasa Inggris.
CPL-11 Menciptakan produk terkait dengan pembelajaran bahasa Inggris.
CPMK
CPMK-1 Utilizing any available resources to broaden the students’ knowledge of the concepts and principles of how learners learn which also covers the concepts in learning theories such as (a) behaviouristic theory, (b) cognitive theory, (c) constructivist theory, (d) Socio-cultural learning theory, (e) humanistic theory and to analyse and evaluate critically how learners learn by using the concepts and principles of learning theories.
CPMK-2 Communicating the concepts and principles of learning theories effectively, both orally and in writing.
CPMK-3 Making necessary decision related the concepts and principles of learning based on analysis of classroom learning cases and provide idea for choosing alternatives solution.
CPMK-4 Being responsible, independent, and honest character for the implementation of the concepts and principles of learning theories.