•  

Our Top Course
Komunikasi Pembelajaran
( 16 Sections)
 
Pengembangan Media Foto
( 16 Sections)
 

Course Marketing Research Managerial

Program Studi S1 Pendidikan Tata Niaga UNESA

 
Card image

Course Description

This Marketing Research course reveals and explains the specific steps for collecting, analyzing and interpreting information that connects an organization with its market, identifying marketing problems and opportunities, and preparing and evaluating a series of marketing actions. Course Description This Marketing Research course reveals and explains the specific steps of collecting, analyzing and interpreting information that links an organization to its market, identifies marketing problems and opportunities, and compiles and evaluates a series of marketing actions.

Program Objectives (PO)


Aktifitas Pembelajaran

  • Pertemuan 1
    Karakteristik riset pemasaran dan karir dalam riset pemasaran
    • Date  28 Agustus 2023

  • Pertemuan 2
    Masalah riset pemasaran
    • Date  4 September 2023

  • Pertemuan 3
    Dan menyusun desain riset sesuai dengan tujuan yang diharapkan
    • Date  11 September 2023

  • Pertemuan 4
    Dan menyusun desain riset kausal
    • Date  18 September 2023

  • Pertemuan 5
    Kuesioner sesuai dengan masalah riset pemasaran dan menguji kualitas instrumen
    • Date  25 September 2023

  • Pertemuan 6
    Memilih teknik pengambilan dan menentukan jumlah sampel
    • Date  2 Oktober 2023

  • Pertemuan 7
    Menyusun proposal riset pemasaran
    • Date  9 Oktober 2023

  • Pertemuan 8
    UTS
    • Date  16 Oktober 2023

  • Pertemuan 9
    Mengolah dan menganalisis data riset pemasaran menggunakan regresi OLS, regresi logistik, dan ANOVA
    • Date  23 Oktober 2023

  • Pertemuan 10
    Mengolah dan menganalisis data riset pemasaran menggunakan Analisis faktor dan analisis konjoin
    • Date  30 Oktober 2023

  • Pertemuan 11
    Mengolah dan menganalisis data riset pemasaran menggunakan analisis klaster dan analisis diskriminan
    • Date  6 November 2023

  • Pertemuan 12
    Mengolah dan menganalisis data riset pemasaran menggunakan analisis Multidimensional scaling (MDS)
    • Date  13 November 2023

  • Pertemuan 13
    Hasil riset perilaku pembelian.
    • Date  20 November 2023

  • Pertemuan 14
    Hasil riset riset perancangan produk baru
    • Date  27 November 2023

  • Pertemuan 15
    Hasil riset segmentasi
    • Date  4 Desember 2023

  • Pertemuan 16
    Hasil riset brand positioning
    • Date  18 Desember 2023

References

Lecturer

FINISICA DWIJAYATI PATRIKHA
FINISICA DWIJAYATI PATRIKHA
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

ERTA
ERTA
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

Video Images
Preview this course
 
 
  • Program StudiS1 Pendidikan Tata Niaga
  • Semester4
  • Lectures2
Difficult Things About Education.
$75$10