•  

Our Top Course
Pengembangan Media Foto
( 16 Sections)
 
Komunikasi Pembelajaran
( 16 Sections)
 

Course Sharia Marketing

Program Studi S1 Ekonomi Islam UNESA

 
Card image

Course Description

This course examines the marketing concept which is currently oriented and focused on customers. Through studying the Sharia Marketing Management course, students will gain insight into modern marketing programs that are in accordance with Sharia in the 21st century. In this course students are expected to be able to describe sharia and conventional marketing concepts, describe the dynamics of Muslims as a potential market (market, market behavior and customer value), explaining and practicing the concept of ethics in sharia marketing, defining the concept of halal goods and services, explaining the characteristics of sharia marketing, defining and practicing consumer behavior, explaining and practicing marketing communication strategies, identifying the marketing mix, and explaining product development strategies New.

Program Objectives (PO)

  • Mampu menguasai teori tentang manajemen pemasaran secara menyeluruh
  • CPMK-2 Mampu menyelesaikan tugasnya dan kewajibannya dengan bertanggung jawab dan beretika
  • Mampu mengaplikasikan teori tentang manajemen pemasaran syariah
  • Mahasiswa dapat menerapkan prinsip-prinsip pemasaran syariah dalam merancang strategi pemasaran yang etis dan sesuai dengan syariat Islam (C3)

Aktifitas Pembelajaran

  • Pertemuan 1
    Landasan Normatif dalam Islam dan PemasaranUnderstanding Normative Foundations in Islam and Marketing
    • Date  4 September 2024

  • Pertemuan 2
    Dinamika Umat Islam Sebagai Potensial Market (Pasar, Perilaku Pasar, dan Nilai Pelanggan)Able to describe the dynamics of Muslims as a potential market (market, market behavior, and customer value)
    • Date  11 September 2024

  • Pertemuan 3
    Konsep Pemasaran Syariah Defining Sharia Marketing Concept
    • Date  18 September 2024

  • Pertemuan 4
    Konsep Pemasaran Syariah Defining Sharia Marketing Concept
    • Date  25 September 2024

  • Pertemuan 5
    Etika dalam PemasaranExplaining Ethics in Marketing
    • Date  2 Oktober 2024

  • Pertemuan 6
    Produk Halal dan Transaksi yang Dilarang dalam IslamExplaining Halal Products and Transactions Prohibited in Islam
    • Date  9 Oktober 2024

  • Pertemuan 7
    Karakteristik Pemasaran SyariahAble to identify the characteristics of Islamic Marketing
    • Date  16 Oktober 2024

  • Pertemuan 8
    UJIAN TENGAH SEMESTER
    • Date  23 Oktober 2024

  • Pertemuan 9
    Karakter Nabi Muhammad Sebagai Marketer yang Sesuai dengan Nilai-Nilai Islam
    • Date  30 Oktober 2024

  • Pertemuan 10
    Karakter Nabi Muhammad Sebagai Marketer yang Sesuai dengan Nilai-Nilai Islam
    • Date  6 November 2024

  • Pertemuan 11
    Perilaku Konsumen Muslim
    • Date  13 November 2024

  • Pertemuan 12
    Menyusun Strategi Marketing Mix
    • Date  20 November 2024

  • Pertemuan 13
    Menyusun Strategi Marketing Mix
    • Date  27 November 2024

  • Pertemuan 14
    Strategi Pengembangan Produk Baru
    • Date  4 Desember 2024

  • Pertemuan 15
    Strategi Produk, Penetapan Harga, Komunikasi Pemasaran, Pemasaran Eceran, dan saluran distribusi
    • Date  11 Desember 2024

  • Pertemuan 16
    UJIAN AKHIR SEMESTER
    • Date  18 Desember 2024

Lecturer

KHUSNUL FIKRIYAH
KHUSNUL FIKRIYAH
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

FITRIAH DWI SUSILOWATI
FITRIAH DWI SUSILOWATI
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

Video Images
Preview this course
 
 
  • Program StudiS1 Ekonomi Islam
  • Semester3
  • Lectures2
Difficult Things About Education.
$75$10