•  

Our Top Course
Pengembangan Media Foto
( 16 Sections)
 
Komunikasi Pembelajaran
( 16 Sections)
 

Course Marketing Strategy

Program Studi S1 Pendidikan Bisnis UNESA

 
Card image

Course Description

The Marketing Strategy course teaches marketing concepts and theories that organizations can apply in an effort to discover, create and exploit them in order to gain an advantage in competition. Through the marketing strategy course, students are expected to understand the process of analyzing market situations, evaluating segments, targets and brand positioning, analyzing the selection and evaluation of marketing strategies based on the life cycle, competitive position, and evaluating marketing performance. The learning approach chosen is student-centered, meaning that the learning process encourages students to be active in the process of searching for learning resources in constructing knowledge. Learning methods are carried out using case analysis, presentations, discussions, observation assignments, and reflection.

Program Objectives (PO)

  • Mampu bersikap tangguh, kolaboratif, adaptif, inovatif inklusif dalam belajar dan memiliki jiwa kewirausahaan
  • Mampu merancang, mengaplikasikan, hingga mengevaluasi bidang marketing khususnya pada bidang strategi pemasaran

Aktifitas Pembelajaran

  • Pertemuan 1
    Pengertian strategi pemasaran dan langkah-langkah persiapan menyusun strategi pemasaranngenalan tentang pemasaran dan strategi pemasaran
    • Date  6 Februari 2024

  • Pertemuan 2
    Segmentasi pasar (segmenting)
    • Date  13 Februari 2024

  • Pertemuan 3
    Dan menjelaskan keterkaitan antara strategi korporat, bisnis, dan pemasaran
    • Date  20 Februari 2024

  • Pertemuan 4
    Target pasar (targetting)
    • Date  27 Februari 2024

  • Pertemuan 5
    Menganalisis dan Menentukan target pasar
    • Date  5 Maret 2024

  • Pertemuan 6
    Posisi produk pada persaingan pasar industri
    • Date  12 Maret 2024

  • Pertemuan 7
    Dan menganalisis posisi pasar produk dalam industri
    • Date  19 Maret 2024

  • Pertemuan 8
    UJIAN TENGAH SEMESTER
    • Date  26 Maret 2024

  • Pertemuan 9
    Dan menganalisis strategi produk
    • Date  2 April 2024

  • Pertemuan 10
    Dan menganalisis strategi harga
    • Date  9 April 2024

  • Pertemuan 11
    Dan menganalisis strategi promosi
    • Date  16 April 2024

  • Pertemuan 12
    Dan menganalisis strategi distribusi
    • Date  23 April 2024

  • Pertemuan 13
    Dan menganalisis strategi jangka panjang dengan CRM (customer relationship management)
    • Date  30 April 2024

  • Pertemuan 14
    Dan menganalisis strategi pemasaran online
    • Date  7 Mei 2024

  • Pertemuan 15
    Merancang evaluasi strategi pemasaran
    • Date  14 Mei 2024

  • Pertemuan 16
    UJIAN AKHIR SEMESTER
    • Date  21 Mei 2024

Lecturer

RENNY DWIJAYANTI
RENNY DWIJAYANTI
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

NOVI MARLENA
NOVI MARLENA
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

Video Images
Preview this course
 
 
  • Program StudiS1 Pendidikan Bisnis
  • Semester3
  • Lectures2
Difficult Things About Education.
$75$10