Course Description
This course facilitates students‘ understanding of 10 curriculum integration models, namely fragmented, connected, nested, sequenced, shared, webbed, threaded, integrated, immersed, and networked, STEM, and STSE and exercises in implementing curriculum integration (developing learning tools and simulate it) in learning/lectures in class. Thus, this course provides learning experiences for students to develop competency in designing meaningful integrated curricula and being able to implement them in science learning.
Program Objectives (PO)
- Menguasai pengetahuan dan desain pembelajaran berbasis pada model-model pengintegrasian kurikulum yang direkomendasikan oleh Fogarty, STEM, dan SETS dalam bidang keilmuan sains untuk meningkatkan kualitas praktik profesionalnya melalui kerangka TPACK (Technological, Pedagogical, and Content Knowledge) hingga menghasilkan karya kreatif, original, dan teruji pada bidang pendidikan.
- Merancang dan mengembangkan perangkat pembelajaran IPA (RPP, bahan ajar, LKPD, media, dan/atau instrumen penilaian) yang inovatif untuk memecahkan masalah-masalah pembelajaran dan meningkatkan kualitas pembelajaran IPA.