•  

Our Top Course
Pengembangan Media Foto
( 16 Sections)
 
Komunikasi Pembelajaran
( 16 Sections)
 

Course Philosophy of Science in Basic Education

Program Studi S2 Pendidikan Dasar UNESA

 
Card image

Course Description

This course will equip students to understand broadly and deeply the nature of educational science at the elementary school level and basic education at tertiary institutions based on the scope of the education system. Students are expected to be competent in mastering: (1) insight into the philosophy of basic education, (2) concepts, models, principles and procedures of basic education, (3) philosophy and theory regarding basic education in the aspects of ontology, epistemology and axiology of basic education in the scope of learning -teaching micro and macro in various educational philosophical views, and (4) being able to identify basic education problems in the analytical context of basic education praxis, and (5) being able to identify the Indonesian educational philosophy system from the thoughts of figures who have an influence on education in Indonesia such as Ki Hadjar Dewantara, KH Hasyim Asyari, Ahmad Dahlan, Kartini, etc. Lectures are carried out using a student-centered learning approach which is carried out in the form of theoretical/concept studies, research and seminars, analysis of the latest journal articles, case studies, and problem-based learning.

Program Objectives (PO)


Aktifitas Pembelajaran

  • Pertemuan 1
    Mempertanyakan kebenaran, pengetahuan, ilmu, aspek ontologi, epistemologi, dan aksiologi ilmu
    • Date  7 Februari 2024

  • Pertemuan 2
    Mempertanyakan kebenaran, pengetahuan, ilmu, aspek ontologi, epistemologi, dan aksiologi ilmu
    • Date  14 Februari 2024

  • Pertemuan 3
    Mempertanyakan kebenaran, pengetahuan, ilmu, aspek ontologi, epistemologi, dan aksiologi ilmu
    • Date  21 Februari 2024

  • Pertemuan 4
    Mempertanyakan kebenaran, pengetahuan, ilmu, aspek ontologi, epistemologi, dan aksiologi ilmu
    • Date  28 Februari 2024

  • Pertemuan 5
    Membuat klaim dan argumentasi tentang pandangan filosofis yang menjadi dasar praksis pendidikan dasar
    • Date  6 Maret 2024

  • Pertemuan 6
    Membuat klaim dan argumentasi tentang pandangan filosofis yang menjadi dasar praksis pendidikan dasar
    • Date  13 Maret 2024

  • Pertemuan 7
    Membuat klaim dan argumentasi tentang pandangan filosofis yang menjadi dasar praksis pendidikan dasar
    • Date  20 Maret 2024

  • Pertemuan 8
    Mempertanyakan kebenaran, pengetahuan, ilmu, aspek ontologi, epistemologi, dan aksiologi ilmu
    • Date  27 Maret 2024

  • Pertemuan 9
    Mempertanyakan apa yang dididikkan pada siswa dalam pendidikan dasar
    • Date  3 April 2024

  • Pertemuan 10
    Mempertanyakan apa yang dididikkan pada siswa dalam pendidikan dasar
    • Date  10 April 2024

  • Pertemuan 11
    Pemikiran tokoh pendidikan di Indonesia
    • Date  17 April 2024

  • Pertemuan 12
    Pemikiran tokoh pendidikan di Indonesia
    • Date  24 April 2024

  • Pertemuan 13
    Pemikiran tokoh pendidikan di Indonesia
    • Date  1 Mei 2024

  • Pertemuan 14
    Permasalahan pendidikan dasar dalam konteks analitik praksis pendidikan dasar
    • Date  8 Mei 2024

  • Pertemuan 15
    Permasalahan pendidikan dasar dalam konteks analitik praksis pendidikan dasar
    • Date  15 Mei 2024

  • Pertemuan 16
    • Date  22 Mei 2024

Lecturer

WAHYU SUKARTININGSIH
WAHYU SUKARTININGSIH
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

WAHONO WIDODO
WAHONO WIDODO
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

Video Images
Preview this course
 
 
  • Program StudiS2 Pendidikan Dasar
  • Semester1
  • Lectures2
Difficult Things About Education.
$75$10