Course Description
Educational marketing management development courses equip students to comprehensively and in-depth identify the scope of educational marketing which includes urgency, objectives and principles in marketing educational institutions. Apart from that, this course also equips students to formulate the market segmentation process for educational institutions, the educational marketing mix, promotion and communication strategies, the important human resources (HR) required as well as the process of organizing and implementing educational marketing with the aim of making students able to formulate institutional marketing development strategies. customer-oriented education and able to provide excellent educational services. The final objective of this lecture is that students are able to design a model for developing educational marketing development strategies within the educational unit.
Program Objectives (PO)
- Menginternalisasi karakter cerdas, inovatif, berakhlak mulia, mandiri, peduli, beretika akademik dan berkomitmen mengembangkan ide-ide baru dalam teori Manajemen Pendidikan
- Mengabstraksi konsep teoritis meliputi urgensi, tujuan, prinsip-prinsip pemasaran pendidikan melalui pemanfaatan beragam sumber belajar dan teknologi informasi;
- Mengabstraksi dinamika dan perkembangan pemasaran pendidikan melalui identifikasi kondisi di lapangan serta studi literatur yang bersumber pada hasil penelitian (10 tahun terakhir), peraturan/kebijakan yang relevan, serta buku-buku yang relevan
- Mengembangkan model strategi pemasaran lembaga pendidikan sesuai dengan konteks dan kebutuhan yang ada pada lembaga pendidikan
- Memecahkan permasalahan Pengembangan Pemasaran Pendidikan melalui identifikasi segmentasi pasar lembaga pendidikan, bauran pemasaran pendidikan, proses promosi dan komunikasi, pemenuhan sumber daya manusia (SDM) penting dalam pemasaran, sehingga mampu menyediakan lembaga pendidikan yang berorientasi pada pelanggan dan dapat memberikan pelayanan jasa yang prima