This course discusses the planning, management, and evaluation of education and training in order to improve performance based on the science of Educational Technology through case study and collaboration learning
Program Objectives (PO)
Menguasai konsep, prinsip teknologi kinerja sebagai uapaya peningkatan kinerja
Aktifitas Pembelajaran
Pertemuan 1
Memperjelas pengertian HPT
Date 28 Agustus 2023
Pertemuan 2
Hubungan antara HPT dengan teknologi pendidikan
Date 4 September 2023
Pertemuan 3
HPT dalam organisasi
Date 11 September 2023
Pertemuan 4
HPT dalam organisasi
Date 18 September 2023
Pertemuan 5
Memperjelas pembelajaran kelas dalam penerapan HPT
Date 25 September 2023
Pertemuan 6
Memperjelas bentuk intervensi penerapan kelompok kecil dalam HPT
Date 2 Oktober 2023
Pertemuan 7
Memperjelas penerapan pembelajaran dengan video dalam HPT
Date 9 Oktober 2023
Pertemuan 8
Memperjelas penerapan pembelajaran dengan komputer
Date 16 Oktober 2023
Pertemuan 9
Ujian tengah semester
Date 23 Oktober 2023
Pertemuan 10
Memperjelas manajemen sumber belajar untuk HPT
Date 30 Oktober 2023
Pertemuan 11
Memperjelas On the Jon Training dalam HPT
Date 6 November 2023
Pertemuan 12
Memperjelas penggunaan pembelajaran jarak jauh dalam HPT
This course provides knowledge about statistical concepts and various ways of operationalizing statistical techniques, both descriptive and inferential statistics. Lectures emphasize a practical approach, in
Examining the nature of the PAUD curriculum; PAUD Curriculum Analysis; Various PAUD approaches; PAUD curriculum models; Curriculum development framework; and Designing PAUD curriculum development; Preparation
This course discusses the meaning, scope and contribution of educational psychology, student development, learning theories, personality aspects that influence learning, learning difficulties, counseling guidance in