•  

Our Top Course
Pengembangan Media Foto
( 16 Sections)
 
Komunikasi Pembelajaran
( 16 Sections)
 

Course Ekonomi Manajerial

Program Studi S1 Manajemen UNESA

 
Card image

Course Description

This course contains basic concepts of managerial economics, optimization techniques, demand and supply analysis, elasticity, consumer behavior analysis, basic concepts of production analysis, basic concepts of cost analysis, market structure and market determination, investment analysis of industrial projects which are used as a tool for entrepreneur policy making. The learning method used is simulation by trying to simulate the role of a manager with company managerial cases. This course contains basic concepts of managerial economics, optimization techniques, supply and demand analysis, elasticity, analysis of consumer behavior, basic concepts of production analysis, basic concepts of cost analysis, market structure and market determination, and investment analysis of industrial projects used as a tool for making entrepreneurial policy. The learning method is a simulation by trying to simulate the role of a manager with company managerial cases.

Program Objectives (PO)

  • CPMK1: C4. Mahasiswa mampu menelaah konsep dasar ekonomi manajerial dengan benar.
  • CPMK2: C3. Mahasiswa mampu menggunakan teknologi informasi untuk menyelesaikan masalah manajerial dengan tepat.
  • CPMK3: C5. Mahasiswa mampu merekomendasikan keputusan strategis berdasarkan teknik optimasi, analisis biaya, analisis produksi dan struktur pasar

Aktifitas Pembelajaran

  • Pertemuan 1
    Peran penting ekonomi manajerial dan alas an mempelajari ekonomi manajerial
    • Date  4 September 2024

  • Pertemuan 2
    Teori perusahaan
    • Date  11 September 2024

  • Pertemuan 3
    Ruang lingkup ekonomi manajerial
    • Date  18 September 2024

  • Pertemuan 4
    Analisis permintaan dan penawaran dalam pengambilan keputusan manajerial
    • Date  25 September 2024

  • Pertemuan 5
    Analisis permintaan dan penawaran dalam pengambilan keputusan manajerial
    • Date  2 Oktober 2024

  • Pertemuan 6
    Alat analisis elastisitas untuk pengambilan keputusan
    • Date  9 Oktober 2024

  • Pertemuan 7
    Membuat estimasi dengan menggunaakan alat analisis regresi
    • Date  16 Oktober 2024

  • Pertemuan 8
    Ujian Tengah Semester
    • Date  23 Oktober 2024

  • Pertemuan 9
    Melakukan analisis Perilaku Konsumen
    • Date  30 Oktober 2024

  • Pertemuan 10
    Konsep Dasar Analisis Produksi dalam mengkombinasikan factor-faktor produksi
    • Date  6 November 2024

  • Pertemuan 11
    Alat analisis biaya untuk pengambilan kebijakan manajemen
    • Date  13 November 2024

  • Pertemuan 12
    Alat analisis biaya untuk pengambilan kebijakan manajemen
    • Date  20 November 2024

  • Pertemuan 13
    Alat analisis struktur pasar untuk pengambilan kebijakan manajemen
    • Date  27 November 2024

  • Pertemuan 14
    Alat analisis struktur pasar untuk pengambilan kebijakan manajemen
    • Date  4 Desember 2024

  • Pertemuan 15
    Melakukan Menggunakan alat analisis investasi proyek untuk penentuan kebijakan manajemen
    • Date  11 Desember 2024

  • Pertemuan 16
    Ujian Akhir Semester
    • Date  18 Desember 2024

Lecturer

AGUS FRIANTO
AGUS FRIANTO
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

R.A. SISTA PARAMITA
R.A. SISTA PARAMITA
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

Video Images
Preview this course
 
 
  • Program StudiS1 Manajemen
  • Semester3
  • Lectures2
Difficult Things About Education.
$75$10