Course Description
Description: This course contains basic concepts of managerial economics, optimization techniques, supply and demand analysis, elasticity, consumer behavior analysis, basic concepts of production analysis, basic concepts of cost analysis, market structure and market determination, industrial project investment analysis which is used as a tool for entrepreneur policy making and case studies of company policy determination. The learning method used is Cooperative Learning (CL) Problem Base Learning (PBL) to foster social sensitivity and high concern for society and the environment as creations of Almighty God, based on the character of being intelligent, thorough and tough in decision making.
Program Objectives (PO)
- CPMK 1 Mahasiswa mampu mengkreasikan konsep-konsep teoritis ekonomi manajerial (mendasar dan mengakar) tentang optimasi, analisis permintaan dan penawaran, keputusan perusahaan dalam berbagai jenis pasar yang akan dihadapi.
- CPMK 2 Mahasiswa mampu menunjukkan dan mempraktikan IPTEKS pada bidang ekonomi manajerial dalam pembelajaran sebagai sumber dan media pembelajarannya serta memanfaatkannya untuk mendukung pelaksanaan pembelajaran.
- CPMK 3 Mahasiswa mampu merumuskan keputusan terkait ekonomi manajerial dan mengkomunikasikan teori ekonomi manajerial untuk menyelesaikan permasalahan manajerial dalam suatu perusahaan
- CPMK 4 Mahasiswa mampu bertindak adaptif, bertanggung jawab dan cerdas dalam pembelajaran ekonomi manajerial untuk mengembangkan jiwa entrepeneur