Program Studi S1 Pendidikan Pancasila Dan Kewarganegaraan UNESA
Course Description
Understanding and Steps Regarding Observation and Micro-Learning, Questioning Skills, Reinforcement Skills, Variation Skills, Explaining Skills, Opening and Closing Skills, Small Group Discussion Guiding Skills, Class Management Skills, Small Group and Individual Teaching Skills
Program Objectives (PO)
Aktifitas Pembelajaran
Pertemuan 1
Kontrak kuliah dan gambaran umum materi Keterampilan Mengajar PKn
Date 1 September 2023
Pertemuan 2
Keterampilan menjelaskan dalam pembelajaran PPKn
Date 8 September 2023
Pertemuan 3
Keterampilan menjelaskan dalam pembelajaran PPKn
Date 15 September 2023
Pertemuan 4
Keterampilan menjelaskan dalam pembelajaran PPKn
Date 22 September 2023
Pertemuan 5
Keterampilan bertanya dalam pembelajaran PPKn
Date 29 September 2023
Pertemuan 6
Keterampilan bertanya dalam pembelajaran PPKn
Date 6 Oktober 2023
Pertemuan 7
Keterampilan bertanya dalam pembelajaran PPKn
Date 13 Oktober 2023
Pertemuan 8
Kemampuan mengembangkan perangkat pembelajaran
Date 20 Oktober 2023
Pertemuan 9
Metode pembelajaran inovatif dalam pembelajaran PPKn
Date 27 Oktober 2023
Pertemuan 10
Metode pembelajaran inovatif dalam pembelajaran PPKn
Date 3 November 2023
Pertemuan 11
Metode pembelajaran inovatif dalam pembelajaran PPKn
Date 10 November 2023
Pertemuan 12
Metode pembelajaran inovatif dalam pembelajaran PPKn
Date 17 November 2023
Pertemuan 13
Metode pembelajaran inovatif dalam pembelajaran PPKn
Date 24 November 2023
Pertemuan 14
Metode pembelajaran inovatif dalam pembelajaran PPKn
Date 1 Desember 2023
Pertemuan 15
Metode pembelajaran inovatif dalam pembelajaran PPKn
Date 8 Desember 2023
Pertemuan 16
Metode pembelajaran inovatif dalam pembelajaran PPKn
Conduct studies and provide an understanding of the role of assessment in the education and learning process that adapts to the curriculum that applies in
By taking this course, students are expected to be able to understand, analyze, develop and apply theories related to digital governance in the public sector.
This course studies several basic marketing communication concepts and marketing communication processes including: audience analysis, preparation of promotional mixes, development of marketing communication programs, implementation