Program Studi S1 Pendidikan Pancasila Dan Kewarganegaraan UNESA
Course Description
Study and understanding of the concepts, types, principles and strategies for assessing attitudes and developing instruments for attitudes in order to understand and measure individual attitudes towards something, through learning activities of concept studies, discussions and project assignments.
Program Objectives (PO)
Aktifitas Pembelajaran
Pertemuan 1
Konsep sikap
Date 29 Agustus 2023
Pertemuan 2
Konsep sikap
Date 5 September 2023
Pertemuan 3
Membedakan berbagai teori organisasi sikap
Date 12 September 2023
Pertemuan 4
Membedakan berbagai teori organisasi sikap
Date 19 September 2023
Pertemuan 5
Konsep pengukuran sikap dalam kurikulum 2013
Date 26 September 2023
Pertemuan 6
Konsep pengukuran sikap dalam kurikulum 2013
Date 3 Oktober 2023
Pertemuan 7
Membandingkan berbagai konstruksi Skala Sikap dalam rangka penyusunan instrument pengukuran sikap
Date 10 Oktober 2023
Pertemuan 8
UTS
Date 17 Oktober 2023
Pertemuan 9
Membandingkan berbagai konstruksi Skala Sikap dalam rangka penyusunan instrument pengukuran sikap
Date 24 Oktober 2023
Pertemuan 10
Membandingkan berbagai konstruksi Skala Sikap dalam rangka penyusunan instrument pengukuran sikap
Date 31 Oktober 2023
Pertemuan 11
Membandingkan berbagai konstruksi Skala Sikap dalam rangka penyusunan instrument pengukuran sikap
Date 7 November 2023
Pertemuan 12
Membandingkan berbagai konstruksi Skala Sikap dalam rangka penyusunan instrument pengukuran sikap
Date 14 November 2023
Pertemuan 13
Merancang dan menyusun instrument pengukuran sikap
Date 21 November 2023
Pertemuan 14
Merancang dan menyusun instrument pengukuran sikap
Date 28 November 2023
Pertemuan 15
Merancang dan menyusun instrument pengukuran sikap
Date 5 Desember 2023
Pertemuan 16
Merancang dan menyusun instrument pengukuran sikap
This course provides a basic understanding of the nature, basic concepts, historical development, relationship between management and other fields of science, the management environment and
Study of the development of education from the Hindu Buddhist era to the 21st century, consisting of philosophy, objectives, foundations, thoughts, problems and curriculum. Lectures
By taking this course, students are expected to be able to understand, analyze, develop and apply theories related to digital governance in the public sector.