Study of the principles and ways students learn according to behavioral learning theory, social learning theory, cognitive learning theory, constructivist approach, connectivism theory, as well as motivating students to learn; and its application in learning through analysis of case examples in class.
Program Objectives (PO)
Aktifitas Pembelajaran
Pertemuan 1
Teori belajar perilaku dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 29 Agustus 2023
Pertemuan 2
Teori belajar perilaku dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 5 September 2023
Pertemuan 3
Teori belajar sosial dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 12 September 2023
Pertemuan 4
Teori belajar sosial dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 19 September 2023
Pertemuan 5
Teori belajar sosial dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 26 September 2023
Pertemuan 6
Teori pemrosesan informasi dan teori belajar kognitif, dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 3 Oktober 2023
Pertemuan 7
Teori pemrosesan informasi dan teori belajar kognitif, dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 10 Oktober 2023
Pertemuan 8
Ujian Tengah Semester
Date 17 Oktober 2023
Pertemuan 9
Model pengolahan informasi dan teori belajar kognitif, dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 24 Oktober 2023
Pertemuan 10
Teori-teori konstruktivis dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 31 Oktober 2023
Pertemuan 11
Teori-teori konstruktivis dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 7 November 2023
Pertemuan 12
Teori-teori konstruktivis dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 14 November 2023
Pertemuan 13
Teori konektivisme dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 21 November 2023
Pertemuan 14
Teori konektivisme dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 28 November 2023
Pertemuan 15
Teori-teori motivasi dan penerapannya dalam pembelajaran
Understand the basic concepts of Biology as a science, structure and function of cells, metabolism which includes transport, photosynthesis and respiration, genetics, diversity of living
Discusses: natural resources and the environment, biological natural resource problems at local, national and global levels, conservation and management of biological and non-biological natural resources
Study of the function and role of the Chemical Education Laboratory, planning and construction and management of the Laboratory, procurement and management of equipment and