Study of the principles and ways students learn according to behavioral learning theory, social learning theory, cognitive learning theory, constructivist approach, as well as motivating students to learn; and its application in learning through analysis of case examples in class.
Program Objectives (PO)
Aktifitas Pembelajaran
Pertemuan 1
Teori belajar perilaku dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 8 Februari 2024
Pertemuan 2
Teori belajar perilaku dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 15 Februari 2024
Pertemuan 3
Teori belajar sosial dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 22 Februari 2024
Pertemuan 4
Teori Belajar Gestalt dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 29 Februari 2024
Pertemuan 5
Model pengolahan informasi dan teori belajar kognitif, dan penerapannya dalam pembelajaranMemahami model pengolahan informasi dan teori belajar kognitif, dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 7 Maret 2024
Pertemuan 6
Model pengolahan informasi dan teori belajar kognitif, dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 14 Maret 2024
Pertemuan 7
Model pengolahan informasi dan teori belajar kognitif, dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 21 Maret 2024
Pertemuan 8
Ujian Tengah Semester (Materi Teori Pembelajaran Pertemuan pertama sd. Ketujuh (TB Pendahuluan, Behaviorisme,Sosial, Kognitif:Gestalt, Pemerosesan Informasi )
Date 28 Maret 2024
Pertemuan 9
Teori-teori konstruktivis dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 4 April 2024
Pertemuan 10
Teori-teori konstruktivis dan penerapannya dalam pembelajaran
This course examines school-based management, clinical supervision through presentations and discussions, and facilitates students in developing learning tools based on the applicable curriculum, the needs
Examining theories that explain how students learn including behavioral learning theory, social learning theory, cognitive learning theory, constructivist learning theory, and theories of motivating students
This course examines school-based management, clinical supervision through presentations and discussions, and facilitates students in developing learning tools based on the applicable curriculum, the needs