Study of the principles and ways students learn according to behavioral learning theory, social learning theory, cognitive learning theory, constructivist approach, as well as motivating students to learn; and its application in learning through analysis of case examples in class.
Program Objectives (PO)
Aktifitas Pembelajaran
Pertemuan 1
Teori belajar perilaku dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 5 Februari 2024
Pertemuan 2
Teori belajar perilaku dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 12 Februari 2024
Pertemuan 3
Teori belajar sosial dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 19 Februari 2024
Pertemuan 4
Teori Belajar Gestalt dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 26 Februari 2024
Pertemuan 5
Model pengolahan informasi dan teori belajar kognitif, dan penerapannya dalam pembelajaranMemahami model pengolahan informasi dan teori belajar kognitif, dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 4 Maret 2024
Pertemuan 6
Model pengolahan informasi dan teori belajar kognitif, dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 11 Maret 2024
Pertemuan 7
Model pengolahan informasi dan teori belajar kognitif, dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 18 Maret 2024
Pertemuan 8
Ujian Tengah Semester (Materi Teori Pembelajaran Pertemuan pertama sd. Ketujuh (TB Pendahuluan, Behaviorisme,Sosial, Kognitif:Gestalt, Pemerosesan Informasi )
Date 25 Maret 2024
Pertemuan 9
Teori-teori konstruktivis dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 1 April 2024
Pertemuan 10
Teori-teori konstruktivis dan penerapannya dalam pembelajaran
In this course, concepts in probability theory will be studied including analysis of probability axioms, conditional probability, discrete and continuous random variables, basic and conditional
The Statistics course presents discussions on descriptive statistics, data distribution, middle measures, probability distributions and their properties, binomial distribution, poison distribution, hypergonic distribution, normal distribution,
This course is a student activity which includes: developing and implementing the concepts of measurement, assessment, evaluation, test validity and test reliability in science learning,