Study of the principles and ways students learn according to behavioral learning theory, social learning theory, cognitive learning theory, constructivist approach, as well as motivating students to learn; and its application in learning through analysis of case examples in class.
Program Objectives (PO)
Aktifitas Pembelajaran
Pertemuan 1
Teori belajar perilaku dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 8 Februari 2024
Pertemuan 2
Teori belajar perilaku dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 15 Februari 2024
Pertemuan 3
Teori belajar sosial dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 22 Februari 2024
Pertemuan 4
Teori Belajar Gestalt dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 29 Februari 2024
Pertemuan 5
Model pengolahan informasi dan teori belajar kognitif, dan penerapannya dalam pembelajaranMemahami model pengolahan informasi dan teori belajar kognitif, dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 7 Maret 2024
Pertemuan 6
Model pengolahan informasi dan teori belajar kognitif, dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 14 Maret 2024
Pertemuan 7
Model pengolahan informasi dan teori belajar kognitif, dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 21 Maret 2024
Pertemuan 8
Ujian Tengah Semester (Materi Teori Pembelajaran Pertemuan pertama sd. Ketujuh (TB Pendahuluan, Behaviorisme,Sosial, Kognitif:Gestalt, Pemerosesan Informasi )
Date 28 Maret 2024
Pertemuan 9
Teori-teori konstruktivis dan penerapannya dalam pembelajaran
Date 4 April 2024
Pertemuan 10
Teori-teori konstruktivis dan penerapannya dalam pembelajaran
Discusses: 1) The scope of conservation which includes: Definition, objectives, benefits and efforts to conserve natural resources and the environment (SDAL); 2) Environmental ethics which
This course discusses the study of genetic material in microbes which includes: structure of genetic material, replication of genetic material, gene structure, gene expression, regulation