Course Description
This course study discusses the importance of early intervention for children with physical impairments. The studies in this course include: (1) Course Orientation Early intervention for children with disabilities, (2) problems of children with disabilities at an early age, (3) early intervention for children with disabilities, (4) early intervention education, (5) program planning in early intervention, (6) early intervention in children with motor impairments, (7) early intervention in children with physical impairments with cognitive development barriers, (8) early intervention in children with physical impairments with communication barriers, (9) early intervention in children with physical impairments social and emotional development, (10) Professionalization in early intervention for children with physical impairments. Lectures are carried out using a system of presentations, discussions, project assignments and reflection.
Program Objectives (PO)
- Memanfaatkan TIK untuk memperoleh informasi/referensi terkait Intervensi Anak Tunadaksa dan mengkomunikasikannya.- Menguasai konsep, prinsip, metode dan prosedur penanganan dalam Intervensi Anak Tunadaksa.- Merencanakan dan menyelesaikan permasalahan yang terkait dengan Intervensi Anak Tunadaksa berdasarkan prinsip-prinsip dan prosedur menggunakan metode dalam Intervensi Anak Tunadaksa,- Mampu membuat keputusan dalam mengaplikasikan atau menerapkan metode dalam IntervensiAnak Tunadaksa untuk menemukan alternatif solusi dalam menyelesaikan permasalahan bidang Intervensi Anak Tunadaksa bagi anak tunadaksa dalam bentuk melaksanakan studi kasus dan memberi perlakuan atau memberikan rujukan ke ahlinya.- Memiliki sikap bertanggungjawab terhadap belajar penanganan kasus yang terkait Intervensi Anak Tunadaksa yang dihasilkan Deskripsi Matakuliah