•  

Our Top Course
Pengembangan Media Foto
( 16 Sections)
 
Komunikasi Pembelajaran
( 16 Sections)
 

Course Perilaku Konsumen

Program Studi S1 Pendidikan Bisnis UNESA

 
Card image

Course Description

Discussion of the concept of consumer behavior and its implementation in the world of economic education, especially as preparation for entering the world of work as an economics teacher at a vocational school. Understanding the concept and studying consumer behavior and its implementation to obtain marketing information as a means of carrying out market research and decision making. Lectures are carried out using a system of case study analysis, presentations and discussions, and reflectionsCourse DescriptionDiscussion about the concept of consumer behavior and its implementation in the world of economic education, especially as a provision to enter the world of work to become an economics teacher in vocational schools. Understanding the concept and assessing consumer behavior and its implementation in order to obtain marketing information as a means of implementing market research and decision making. Lectures are carried out using a case study analysis system, presentation and discussion, and reflection

Program Objectives (PO)


Aktifitas Pembelajaran

  • Pertemuan 1
    Gambaran umum Perilaku Konsumen yang meliputi ruang lingkup dan model perilaku konsumen
    • Date  3 September 2024

  • Pertemuan 2
    Menganalisis perbedaan model perilaku konsumen
    • Date  10 September 2024

  • Pertemuan 3
    Kepuasan konsumen, faktor pendorong kepuasan dan Faktor-faktor yang mempengaruhi perilaku konsumen
    • Date  17 September 2024

  • Pertemuan 4
    Menganalisis dimensi kualitas layanan dan factor-faktor yang mempengaruhi keputusan pembelian
    • Date  24 September 2024

  • Pertemuan 5
    Motivasi dan kebutuhan konsumen
    • Date  1 Oktober 2024

  • Pertemuan 6
    Menganalisis kepribadian dan gaya hidup
    • Date  8 Oktober 2024

  • Pertemuan 7
    Pembelajaran konsumen
    • Date  15 Oktober 2024

  • Pertemuan 8
    UTS
    • Date  22 Oktober 2024

  • Pertemuan 9
    Pembelajaran konsumen
    • Date  29 Oktober 2024

  • Pertemuan 10
    Pengetahuan dan sikap konsumen
    • Date  5 November 2024

  • Pertemuan 11
    Merumuskan faktor lingkungan yang mempengaruhi proses keputusan
    • Date  12 November 2024

  • Pertemuan 12
    Merumuskan faktor lingkungan yang mempengaruhi proses keputusan
    • Date  19 November 2024

  • Pertemuan 13
    Merumuskan faktor lingkungan yang mempengaruhi proses keputusan
    • Date  26 November 2024

  • Pertemuan 14
    Menganalisis keputusan pembelian dan loyalitas
    • Date  3 Desember 2024

  • Pertemuan 15
    Strategi pemasaran dan konsumerisme, UU, perlindungan konsumen, dan tanggung jawab sosial
    • Date  10 Desember 2024

  • Pertemuan 16
    UAS
    • Date  17 Desember 2024

Lecturer

RENNY DWIJAYANTI
RENNY DWIJAYANTI
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

VENI RAFIDA
VENI RAFIDA
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

Video Images
Preview this course
 
 
  • Program StudiS1 Pendidikan Bisnis
  • Semester3
  • Lectures2
Difficult Things About Education.
$75$10