This course contains induction or inferential statistics which contains statistical tests and is able to formulate procedural solutions to statistical problems. Able to make strategic decisions in the field of Statistics II (Inductive statistics) based on information and data analysis, and provide guidance in selecting various alternative solutions. This course aims to improve research skills and provisions for working on a thesis. The learning method is through lectures by facilitators (lecturers) and uses drill or practice methods. This aims to improve students‘ abilities through practice questions given by the facilitator.
Program Objectives (PO)
Mahasiswa mampu memilih metode statistika inferensial yang sesuai dengan jenis data untuk memecahkan masalah.
Mahasiswa mampu menafsirkan secara tepat hasil analisis data statistika inferensia.
Mahasiswa mampu memecahkan masalah statistik inferensia dengan tepat menggunakan software komputer dengan tepat.
Mahasiswa mampu memecahkan masalah statistik inferensia dengan tepat menggunakan software komputer dengan tepat.
Aktifitas Pembelajaran
Pertemuan 1
Pengertian statistika inferensia dan hipotesis
Date 6 Februari 2024
Pertemuan 2
Menganalisis data menggunakan uji chi square
Date 13 Februari 2024
Pertemuan 3
Menganalisis data menggunakan uji wilcoxon
Date 20 Februari 2024
Pertemuan 4
Menganalisis pengujian beda rata-rata dengan uji t
Date 27 Februari 2024
Pertemuan 5
Menganalisis pengujian beda rata-rata dengan uji t
Date 5 Maret 2024
Pertemuan 6
Menganalisis pengujian beda rata-rata dengan uji t
Date 12 Maret 2024
Pertemuan 7
Menganalisis pengujian beda rata-rata dengan uji t
Date 19 Maret 2024
Pertemuan 8
UJIAN TENGAH SEMESTER
Date 26 Maret 2024
Pertemuan 9
Menganalisis Analisis Varians (ANOVA) satu arah
Date 2 April 2024
Pertemuan 10
Menganalisis Analisis Varians
Date 9 April 2024
Pertemuan 11
Menganalisis regresi linier
Date 16 April 2024
Pertemuan 12
Menganalisis regresi linier
Date 23 April 2024
Pertemuan 13
Menganalisis statistika deskriptif menggunakan SPSS
This course discusses Costs and Revenues, Perfectly Competitive Markets, Monopoly Markets, Monopolistically Competitive Markets, Oligopoly Markets, Source/Factor Pricing, Externalities, and Public Goods and Common Resources.
Providing provisions for the formation of students‘ complete personality (kaffah) by making Islamic teachings the basis for thinking, acting and behaving in their scientific and
This course contains basic macroeconomic concepts in analyzing the economy and government policies in the economic sector, which includes material about the multiplier effect, inflation