Able to map and explain the basic concepts of philosophy of science in relation to sports science and able to implement sports philosophy as a basis and subject for analysis of various sports issues in three dimensions, namely ontology, axiology and epistemology
Program Objectives (PO)
Aktifitas Pembelajaran
Pertemuan 1
Istilah olahraga atau sport berdasarkan analisis asal-usulnya
Date 29 Agustus 2023
Pertemuan 2
Istilah olahraga atau sport berdasarkan analisis asal-usulnya
Date 5 September 2023
Pertemuan 3
Memetakan medan kajian filsafat olahraga
Date 12 September 2023
Pertemuan 4
Memetakan medan kajian filsafat olahraga
Date 19 September 2023
Pertemuan 5
Memetakan medan kajian filsafat olahraga
Date 26 September 2023
Pertemuan 6
Dimensi ontologis ilmu keolahragaan sebagai landasan analisis permasalahan keolahragaan
Date 3 Oktober 2023
Pertemuan 7
Dimensi ontologis ilmu keolahragaan sebagai landasan analisis permasalahan keolahragaan
Date 10 Oktober 2023
Pertemuan 8
Dimensi ontologis ilmu keolahragaan sebagai landasan analisis permasalahan keolahragaan
Date 17 Oktober 2023
Pertemuan 9
UJIAN TENGAH SEMESTER
Date 24 Oktober 2023
Pertemuan 10
Dimensi epistemologis ilmu keolahragaan sebagai landasan analisis permasalahan keolahragaan
Date 31 Oktober 2023
Pertemuan 11
Dimensi epistemologis ilmu keolahragaan sebagai landasan analisis permasalahan keolahragaan
Date 7 November 2023
Pertemuan 12
Dimensi epistemologis ilmu keolahragaan sebagai landasan analisis permasalahan keolahragaan
Date 14 November 2023
Pertemuan 13
Dimensi epistemologis ilmu keolahragaan sebagai landasan analisis permasalahan keolahragaan
Date 21 November 2023
Pertemuan 14
Dimensi epistemologis ilmu keolahragaan sebagai landasan analisis permasalahan keolahragaan
Date 28 November 2023
Pertemuan 15
Dimensi aksiologis ilmu keolahragaan sebagai landasan analisis permasalahan keolahragaan
Date 5 Desember 2023
Pertemuan 16
Dimensi aksiologis ilmu keolahragaan sebagai landasan analisis permasalahan keolahragaan
This course examines the management of scientific activities such as seminars, workshops, workshops and their implementation in real activities in the form of organizing scientific
Discusses the needs assessment process, program development, implementation and evaluation stages of nutrition programs in the community based on solving existing nutritional problems. Starting with
1. Able to be responsible for implementing big ball learning independently and in groups (CPL-2) 2. Able to demonstrate independent performance and working together to