Course Description
Understanding the theoretical concept of character education as a means of acculturation and humanization in the world of education, studying the issue of national character crisis and strengthening/building character and its influence on the progress of the nation and state, exploring cases of character crisis, both within the scope of educational institutions and in society , designing and implementing character education in educational institutions and in society. Lectures are carried out using a system of case study analysis, presentations and discussions, problem solving tasks, and reflection.
Program Objectives (PO)
- Mahasiswa mampu memanfaatkan sumber belajar dan media pembelajaran berbantuan TIK untuk mendukung implementasi Pendidikan Karakter Pancasila.
- Mahasiswa menguasai konsep teoritis Pendidikan Karakter Pancasila dan mampu mengaplikasikannya dalam pembelajaran dan pembudayaan di masyarakat.
- Membuat keputusan menganalisa berbagai masalah yang berkaitan dengan Pendidikan Karakter Pancasila
- Membuat keputusan dengan berpedoman pada konsep teoritis Pendidikan Karakter Pancasila untuk menyelesaikan permasalahan yang relevan di masyarakat, bangsa dan negara.
- Mahasiswa memiliki sikap bertanggung jawab dengan menerapkan karakter sesuai konsep teoritis yang relevan.