•  

Our Top Course
Komunikasi Pembelajaran
( 16 Sections)
 
Pengembangan Media Foto
( 16 Sections)
 

Course Instructional Media

Program Studi S1 Pendidikan Matematika UNESA

 
Card image

Course Description

This course examines the meaning, characteristics, types/classification, functions, basics of media development, as well as being able to select, design and produce learning media by utilizing the surrounding environment (contextual) and PLO-PRODI ICT which is assigned to MK KN-1 Capable Demonstrate pedagogical knowledge for teaching secondary school SK-1 Able to apply logical and creative thinking in implementing knowledge appropriate to the field of Mathematics and Technology Education SK-3 Able to make appropriate decisions and evaluate performance that has been carried out COM-1 Able to solve educational problems mathematics comprehensively and communicating ICT-assisted results SOC-1 Able to work independently and collaborate with full responsibility Course Learning Outcomes (CLO) CLO 1 Able to design learning media by utilizing the surrounding environment (contextual) and/or ICT-based in learning to support mathematics learning in schools CLO 2 Able to apply types/classifications, functions, and basics of media development in creating media that is appropriate to mathematics learning CLO 3 Able to decide on manual and/or ICT-based media that will be developed CLO 4 Create works related to understanding , type/classification, function, basics of media development in learning by utilizing the surrounding environment (contextual) and ICT CLO 5 Able to demonstrate work developed CLO 6 Able to complete assignments within the specified time

Program Objectives (PO)

  • Menjelaskan teori-teori yang berkaitan dengan jenis/klasifikasi, fungsi, dan dasar-dasar pengembangan media yang memanfaatkan lingkungan sekitar (kontekstual) atau berbasis IT/Digital/AI/AR dalam pembelajaran untuk mendukung pembelajaran matematika di sekolah.
  • Menerapkan jenis/klasifikasi, fungsi, dan dasar-dasar pengembangan media dalam merancang media pembelajaran matematika yang sesuai
  • Mengembangkan media manual dan media berbasis IT/Digital/AI/AR dalam pembelajaran matematika berdasarkan hasil rancangan yang telah disusun
  • Menganalisis kelebihan dan kekurangan media manual atau media berbasis IT/Digital/AI/AR dalam pembelajaran matematika

Aktifitas Pembelajaran

  • Pertemuan 1
    Pengertian media, serta pengenalan media pembelajaran
    • Date  8 Februari 2024

  • Pertemuan 2
    Pengertian dan karakteristik media pembelajaran matematika
    • Date  15 Februari 2024

  • Pertemuan 3
    Menganalisis kelebihan dan kekurangan media manual atau media berbasis IT/Digital/AI/AR dalam pembelajaran matematika
    • Date  22 Februari 2024

  • Pertemuan 4
    Contoh-contoh media pembelajaran
    • Date  29 Februari 2024

  • Pertemuan 5
    Merancang dan membuat konsep media pembelajaran yang baik
    • Date  7 Maret 2024

  • Pertemuan 6
    Merancang media pembelajaran manual
    • Date  14 Maret 2024

  • Pertemuan 7
    Perancangan dan pengkonsepan media pembelajaran manual yang baik
    • Date  21 Maret 2024

  • Pertemuan 8
    Media pembelajaran matematika manual
    • Date  28 Maret 2024

  • Pertemuan 9
    Perancangan dan pengkonsepan media pembelajaran manual yang baik
    • Date  4 April 2024

  • Pertemuan 10
    Perancangan dan pengkonsepan media pembelajaran manual yang baik
    • Date  11 April 2024

  • Pertemuan 11
    Merancang media pembelajaran berbasis ICT yang baik
    • Date  18 April 2024

  • Pertemuan 12
    Merancang media pembelajaran berbasis ICT yang baik
    • Date  25 April 2024

  • Pertemuan 13
    Perancangan dan pengkonsepan media pembelajaran berbasis ICT yang baik
    • Date  2 Mei 2024

  • Pertemuan 14
    Media pembelajaran berbasis ICT yang baik
    • Date  9 Mei 2024

  • Pertemuan 15
    Media pembelajaran berbasis ICT yang baik
    • Date  16 Mei 2024

  • Pertemuan 16
    UASMampu membuat media pembelajaran berbasis ICT yang baik
    • Date  23 Mei 2024

References

Lecturer

ISMAIL
ISMAIL
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

Video Images
Preview this course
 
 
  • Program StudiS1 Pendidikan Matematika
  • Semester4
  • Lectures1
Difficult Things About Education.
$75$10