•  

Our Top Course
Pengembangan Media Foto
( 16 Sections)
 
Komunikasi Pembelajaran
( 16 Sections)
 

Course Sharia Marketing

Program Studi S1 Ekonomi Islam UNESA

 
Card image

Course Description

This course examines the marketing concept which is currently oriented and focused on customers. Through studying the Sharia Marketing Management course, students will gain insight into modern marketing programs that are in accordance with Sharia in the 21st century. In this course students are expected to be able to describe sharia and conventional marketing concepts, describe the dynamics of Muslims as a potential market (market, market behavior and customer value), explaining and practicing the concept of ethics in sharia marketing, defining the concept of halal goods and services, explaining the characteristics of sharia marketing, defining and practicing consumer behavior, explaining and practicing marketing communication strategies, identifying the marketing mix, and explaining product development strategies New.

Program Objectives (PO)

  • Mampu menguasai teori tentang manajemen pemasaran secara menyeluruh
  • CPMK-2 Mampu menyelesaikan tugasnya dan kewajibannya dengan bertanggung jawab dan beretika
  • Mampu mengaplikasikan teori tentang manajemen pemasaran syariah

Aktifitas Pembelajaran

  • Pertemuan 1
    Landasan Normatif dalam Islam dan PemasaranUnderstanding Normative Foundations in Islam and Marketing
    • Date  30 Agustus 2023

  • Pertemuan 2
    Dinamika Umat Islam Sebagai Potensial Market (Pasar, Perilaku Pasar, dan Nilai Pelanggan)Able to describe the dynamics of Muslims as a potential market (market, market behavior, and customer value)
    • Date  6 September 2023

  • Pertemuan 3
    Konsep Pemasaran Syariah Defining Sharia Marketing Concept
    • Date  13 September 2023

  • Pertemuan 4
    Konsep Pemasaran Syariah Defining Sharia Marketing Concept
    • Date  20 September 2023

  • Pertemuan 5
    Etika dalam PemasaranExplaining Ethics in Marketing
    • Date  27 September 2023

  • Pertemuan 6
    Produk Halal dan Transaksi yang Dilarang dalam IslamExplaining Halal Products and Transactions Prohibited in Islam
    • Date  4 Oktober 2023

  • Pertemuan 7
    Karakteristik Pemasaran SyariahAble to identify the characteristics of Islamic Marketing
    • Date  11 Oktober 2023

  • Pertemuan 8
    UJIAN TENGAH SEMESTER
    • Date  18 Oktober 2023

  • Pertemuan 9
    Karakter Nabi Muhammad Sebagai Marketer yang Sesuai dengan Nilai-Nilai Islam
    • Date  25 Oktober 2023

  • Pertemuan 10
    Karakter Nabi Muhammad Sebagai Marketer yang Sesuai dengan Nilai-Nilai Islam
    • Date  1 November 2023

  • Pertemuan 11
    Perilaku Konsumen Muslim
    • Date  8 November 2023

  • Pertemuan 12
    Menyusun Strategi Marketing Mix
    • Date  15 November 2023

  • Pertemuan 13
    Menyusun Strategi Marketing Mix
    • Date  22 November 2023

  • Pertemuan 14
    Strategi Pengembangan Produk Baru
    • Date  29 November 2023

  • Pertemuan 15
    Strategi Produk, Penetapan Harga, Komunikasi Pemasaran, Pemasaran Eceran, dan saluran distribusi
    • Date  6 Desember 2023

  • Pertemuan 16
    UJIAN AKHIR SEMESTER
    • Date  20 Desember 2023

Lecturer

YAN PUTRA TIMUR
YAN PUTRA TIMUR
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

KHUSNUL FIKRIYAH
KHUSNUL FIKRIYAH
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

Video Images
Preview this course
 
 
  • Program StudiS1 Ekonomi Islam
  • Semester3
  • Lectures2
Difficult Things About Education.
$75$10