•  

Our Top Course
Pengembangan Media Foto
( 16 Sections)
 
Komunikasi Pembelajaran
( 16 Sections)
 

Course Perilaku Konsumen

Program Studi S1 Pendidikan Tata Niaga UNESA

 
Card image

Course Description

Discussion of the concept of consumer behavior and its implementation in the world of economic education, especially as preparation for entering the world of work as an economics teacher at a vocational school. Understanding the concept and studying consumer behavior and its implementation to obtain marketing information as a means of carrying out market research and decision making. Lectures are carried out using a system of case study analysis, presentations and discussions, and reflectionsCourse DescriptionDiscussion about the concept of consumer behavior and its implementation in the world of economic education, especially as a provision to enter the world of work to become an economics teacher in vocational schools. Understanding the concept and assessing consumer behavior and its implementation in order to obtain marketing information as a means of implementing market research and decision making. Lectures are carried out using a case study analysis system, presentation and discussion, and reflection

Program Objectives (PO)


Aktifitas Pembelajaran

  • Pertemuan 1
    Gambaran umum Perilaku Konsumen yang meliputi ruang lingkup dan model perilaku konsumen
    • Date  31 Agustus 2023

  • Pertemuan 2
    Menganalisis perbedaan model perilaku konsumen
    • Date  7 September 2023

  • Pertemuan 3
    Kepuasan konsumen, faktor pendorong kepuasan dan Faktor-faktor yang mempengaruhi perilaku konsumen
    • Date  14 September 2023

  • Pertemuan 4
    Menganalisis dimensi kualitas layanan dan factor-faktor yang mempengaruhi keputusan pembelian
    • Date  21 September 2023

  • Pertemuan 5
    Motivasi dan kebutuhan konsumen
    • Date  28 September 2023

  • Pertemuan 6
    Menganalisis kepribadian dan gaya hidup
    • Date  5 Oktober 2023

  • Pertemuan 7
    Pembelajaran konsumen
    • Date  12 Oktober 2023

  • Pertemuan 8
    UTS
    • Date  19 Oktober 2023

  • Pertemuan 9
    Pembelajaran konsumen
    • Date  26 Oktober 2023

  • Pertemuan 10
    Pengetahuan dan sikap konsumen
    • Date  2 November 2023

  • Pertemuan 11
    Merumuskan faktor lingkungan yang mempengaruhi proses keputusan
    • Date  9 November 2023

  • Pertemuan 12
    Merumuskan faktor lingkungan yang mempengaruhi proses keputusan
    • Date  16 November 2023

  • Pertemuan 13
    Merumuskan faktor lingkungan yang mempengaruhi proses keputusan
    • Date  23 November 2023

  • Pertemuan 14
    Menganalisis keputusan pembelian dan loyalitas
    • Date  30 November 2023

  • Pertemuan 15
    Strategi pemasaran dan konsumerisme, UU, perlindungan konsumen, dan tanggung jawab sosial
    • Date  7 Desember 2023

  • Pertemuan 16
    UAS
    • Date  14 Desember 2023

Lecturer

RENNY DWIJAYANTI
RENNY DWIJAYANTI
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

ANGGA MARTHA MAHENDRA
ANGGA MARTHA MAHENDRA
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

Video Images
Preview this course
 
 
  • Program StudiS1 Pendidikan Tata Niaga
  • Semester3
  • Lectures2
Difficult Things About Education.
$75$10