•  

Our Top Course
Komunikasi Pembelajaran
( 16 Sections)
 
Pengembangan Media Foto
( 16 Sections)
 

Course Learning for Children with Difficulties Learning

Program Studi S1 Pendidikan Luar Biasa UNESA

 
Card image

Course Description

This course examines: basic principles of learning difficulties due to motoric, kinesthetic-tactile, sensory, perception, lateralization, or concentration-attention barriers, analysis of prototype curricula, individual learning design for children with academic learning difficulties, aspects related to learning calistung, description of children who experience specific learning difficulties, development of learning programs for children with specific learning difficulties, implementation of learning programs for children with specific learning difficulties. Basic concepts of learning for children with general learning difficulties: understanding, definition, learning principles and principles of learning, learning models, learning strategies, academic and non-academic learning programs, implementation of learning models and learning strategies for children with learning disabilities, programs VAKT learning, curriculum analysis, preparation and implementation of learning programs in elementary schools through field study project activities and case studies. Application of assistive technology in learning reading, writing and mathematics for children with learning difficulties

Program Objectives (PO)

  • Mampu memberikan layanan khusus bagi PDBK

Aktifitas Pembelajaran

  • Pertemuan 1
    Konsep dasar pembelajaran anak kesulitan belajar: pengertian, definisi, prinsip dan azaz-azaz pembelajaran
    • Date  5 Februari 2025

  • Pertemuan 2
    Konsep dasar pembelajaran anak kesulitan belajar: pengertian, definisi, prinsip dan azaz-azaz pembelajaran
    • Date  12 Februari 2025

  • Pertemuan 3
    Dan mengaplikasikan model-model pembelajaran, strategi pembelajaran, program pembelajaran akademik dan non akademik bagi anak kesulitan belajar
    • Date  19 Februari 2025

  • Pertemuan 4
    Strategi Pembelajaran diferensiasi bagi anak dyslexia di kelas inklusi
    • Date  26 Februari 2025

  • Pertemuan 5
    Strategi pembelajaran individual bagi anak kesulitan belajar spesifik
    • Date  5 Maret 2025

  • Pertemuan 6
    Strategi meningkatkan keterampilan berpikir anak kesulitan belajar
    • Date  12 Maret 2025

  • Pertemuan 7
    Membagankan strategi pembelajaran meningkatkan keterampilan mengingat bagi anak kesulitan belajar
    • Date  19 Maret 2025

  • Pertemuan 8
    Kemampuan akhir pada pertemuan 1-7
    • Date  26 Maret 2025

  • Pertemuan 9
    Menganalisis strategi pembelajaran membaca pemahaman anak dyslexia
    • Date  2 April 2025

  • Pertemuan 10
    Metode pembelajaran membaca anak dyslexia
    • Date  9 April 2025

  • Pertemuan 11
    Strategi menulis bagi anak dyslexia
    • Date  16 April 2025

  • Pertemuan 12
    Strategi pembelajaran motorik halus dan kasar anak kesulitanbelajar di kelas inklusi
    • Date  23 April 2025

  • Pertemuan 13
    Strategi diferensiasi isi materi dan proses matematika bagi anak dyscalculia
    • Date  30 April 2025

  • Pertemuan 14
    Strategi pembelajaran matematika berbantuan teknologi assistive bagi anak kesulitan belajar di kelas inklusi
    • Date  7 Mei 2025

  • Pertemuan 15
    Modifikasi dasar-dasar teknologi assistive pada pembelajaran matematika bagi anak kesulitan belajar
    • Date  14 Mei 2025

  • Pertemuan 16
    Kemampuan akhir pertemuan 1-15
    • Date  21 Mei 2025

Lecturer

NI MADE MARLIN MINARSIH
NI MADE MARLIN MINARSIH
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

ASRI WIJIASTUTI
ASRI WIJIASTUTI
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

Video Images
Preview this course
 
 
  • Program StudiS1 Pendidikan Luar Biasa
  • Semester4
  • Lectures2
Difficult Things About Education.
$75$10