•  

Our Top Course
Pengembangan Media Foto
( 16 Sections)
 
Komunikasi Pembelajaran
( 16 Sections)
 

Course Fashion Branding Marketing

Program Studi D4 Tata Busana UNESA

 
Card image

Course Description

This course provides students with an understanding to know and study in general the correlation between the fields of fashion, branding and marketing. Students will also learn how to determine target markets and segmentation, the concept of marketing mix, fashion distribution and communication, design and build branding for a fashion product, and determine the right marketing strategy. Learning applies the Case Study and Project Based Learning models, and ends with designing a Business Model Canvas, and a marketing content creation project for digital marketing.

Program Objectives (PO)

  • Mahasiswa menguasi konsep dasar fashion branding and marketing secara mendalam
  • Mahasiswa mampu merancang dan mengimplementasikan strategi konten Instagram yang kreatif dan relevan dengan audiens target
  • Mahasiswa mampu mengembangkan pemikiran logis, kritis, sistematis, dan kreatif dalam pembelajaran fashion branding and marketing

Aktifitas Pembelajaran

  • Pertemuan 1
    Konsep Dasar Fashion Branding and Marketing
    • Date  6 September 2024

  • Pertemuan 2
    Size Market and Market Environment
    • Date  13 September 2024

  • Pertemuan 3
    Target Market dan Segmentation
    • Date  20 September 2024

  • Pertemuan 4
    Marketing Mix (Product and Price, Place and Promotion)
    • Date  27 September 2024

  • Pertemuan 5
    Marketing Research (Riset Pasar)
    • Date  4 Oktober 2024

  • Pertemuan 6
    Fashion Distribution and Communication
    • Date  11 Oktober 2024

  • Pertemuan 7
    Label. Logo, Brand and Packaging
    • Date  18 Oktober 2024

  • Pertemuan 8
    Soal UTS
    • Date  25 Oktober 2024

  • Pertemuan 9
    Merancang dan membangun fashion brand
    • Date  1 November 2024

  • Pertemuan 10
    Merancang dan mengimplementasikan strategi konten Instagram yang kreatif dan relevan dengan audiens target
    • Date  8 November 2024

  • Pertemuan 11
    Merancang dan mengimplementasikan strategi konten Instagram yang kreatif dan relevan dengan audiens target
    • Date  15 November 2024

  • Pertemuan 12
    Merancang dan mengimplementasikan strategi konten Instagram yang kreatif dan relevan dengan audiens target
    • Date  22 November 2024

  • Pertemuan 13
    Merancang dan mengimplementasikan strategi konten Instagram yang kreatif dan relevan dengan audiens target
    • Date  29 November 2024

  • Pertemuan 14
    Merancang dan mengimplementasikan strategi konten Instagram yang kreatif dan relevan dengan audiens target
    • Date  6 Desember 2024

  • Pertemuan 15
    Merancang dan mengimplementasikan strategi konten Instagram yang kreatif dan relevan dengan audiens target
    • Date  13 Desember 2024

  • Pertemuan 16
    Menunjukkankarakter tangguh,kolaboratif, adaptif,inovatif dan disiplindalam mengikuti pembelajaran fashion branding & marketing
    • Date  20 Desember 2024

Lecturer

YULISTIANA
YULISTIANA
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

INDARTI
INDARTI
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

Video Images
Preview this course
 
 
  • Program StudiD4 Tata Busana
  • Semester3
  • Lectures2
Difficult Things About Education.
$75$10