•  

Our Top Course
Pengembangan Media Foto
( 16 Sections)
 
Komunikasi Pembelajaran
( 16 Sections)
 

Course Services

Program Studi S1 Manajemen UNESA

 
Card image

Course Description

The development of global business indicates the increasing importance of the service sector and even the increasingly rapid market competition climate, so that services can become a potential weapon for competitive advantage that influences the achievement of consumer satisfaction and loyalty. This course explains that services have different properties from goods and these differences result in different management challenges for business entities when offering products. These challenges relate to activities that determine service quality, design services, communicate and build a service image, adapt to fluctuations in demand, satisfy internal customers, determine prices, and organize a service company; so that business entities can develop superior service strategies and tactics. This lecture is carried out using the lecture and discussion method.

Program Objectives (PO)

  • C4. Mahasiswa mampu menelaah secara cermat teori-teori bidang Pemasaran Jasa.
  • P3. Mahasiswa mampu membuat strategi pemasaran jasa secara tepat sesuai dengan teori dan obyek
  • A5. Mahasiswa mampu menunjukkan karakter tangguh, kolaboratif, adaptif dan inovatif di dalam kegiatan pembelajaran Pemasaran Jasa

Aktifitas Pembelajaran

  • Pertemuan 1
    Dan menjelaskan pengertian pemasaran jasa dan ruang lingkupnya serta mendeskripsikan karakteristik jasa
    • Date  5 September 2024

  • Pertemuan 2
    Perbedaan jasa dan proses jasa serta menganalisa tentang jasa di masa yang akan datang
    • Date  12 September 2024

  • Pertemuan 3
    Perilaku konsumen dalam konteks bisnis jasa
    • Date  19 September 2024

  • Pertemuan 4
    Segmentasi dan penentuan pasar sasaran jasa
    • Date  26 September 2024

  • Pertemuan 5
    Targeting pasar sasaran
    • Date  3 Oktober 2024

  • Pertemuan 6
    Menganalisa positioning dan diferensiasi
    • Date  10 Oktober 2024

  • Pertemuan 7
    Arti produktivitas dan kualitas jasa
    • Date  17 Oktober 2024

  • Pertemuan 8
    Ujian Tengah Semester
    • Date  24 Oktober 2024

  • Pertemuan 9
    Strategi bauran pemasaran jasa
    • Date  31 Oktober 2024

  • Pertemuan 10
    Strategi produk
    • Date  7 November 2024

  • Pertemuan 11
    Strategi penetapan harga jasa
    • Date  14 November 2024

  • Pertemuan 12
    Strategi penyampaian/distribusi jasa
    • Date  21 November 2024

  • Pertemuan 13
    Mengenal strategi promosi jasa dan menggambarkan langkah-langkah dalam pengembangan komunikasi yang efektif
    • Date  28 November 2024

  • Pertemuan 14
    Bagaimana cara penanganan keluhan pelanggan yang efektif dan perbaikan jasa
    • Date  5 Desember 2024

  • Pertemuan 15
    Sistem Kualitas Jasa (Service Quality)
    • Date  12 Desember 2024

  • Pertemuan 16
    Ujian Akhir Semester
    • Date  19 Desember 2024

Lecturer

TIAS ANDARINI INDARWATI
TIAS ANDARINI INDARWATI
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

YESSY ARTANTI
YESSY ARTANTI
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

Video Images
Preview this course
 
 
  • Program StudiS1 Manajemen
  • Semester7
  • Lectures2
Difficult Things About Education.
$75$10