•  

Our Top Course
Komunikasi Pembelajaran
( 16 Sections)
 
Pengembangan Media Foto
( 16 Sections)
 

Course Assessment Innovative

Program Studi S2 Pendidikan Biologi UNESA

 
Card image

Course Description

This course examines (a) concepts, principles, roles, functions and objectives of assessment, learning outcomes assessment strategies, as well as government policies in the government sector; (b) assessment as learning, assessment for learning, assessment for learning; (c) Cognitive, process, psychomotor and attitude learning outcomes; (d) Instruments for measuring learning outcomes (test and non-test) and their characteristics; (e) alternative assessment and authentic assessment; (f) Development of assessment items to measure learning processes and outcomes; (g) interpretation of the results of the learning outcomes assessment; (h) The concept of high order thinking skills (HOTS), types of HOTS, (i) The concept of critical thinking skills and how to assess them, (j) the concept of creative thinking and how to assess them, (k) the concept of problem solving and how to measure it, (l ) the concept of decision making skills and how to assess them, (m) the concept of thinking skills according to Solo‘s taxonomy and how to measure them. Lectures are presented in theory, assignments and workshops.

Program Objectives (PO)


Aktifitas Pembelajaran

  • Pertemuan 1
    Konsep asesmen, evaluasi, pengurukuran dan prinsip asesmen
    • Date  6 Februari 2024

  • Pertemuan 2
    Konsep assessment for learning, assessment of learning, assessment aslearning
    • Date  13 Februari 2024

  • Pertemuan 3
    1. Mampu menganalisis peran, fungsi, dan tujuan asesmen
    • Date  20 Februari 2024

  • Pertemuan 4
    1. Memahami konsep dan karakteristik hasil belajar
    • Date  27 Februari 2024

  • Pertemuan 5
    Konsep asesmen konvensional, asesmen alternatif, dan asesment authentik
    • Date  5 Maret 2024

  • Pertemuan 6
    Konsep asesmen konvensional, asesmen alternatif, dan asesment authentik
    • Date  12 Maret 2024

  • Pertemuan 7
    Konsep keterampilan berpikir tingkat tinggi
    • Date  19 Maret 2024

  • Pertemuan 8
    UJIAN TENGAH SEMESTER
    • Date  26 Maret 2024

  • Pertemuan 9
    Prosedur penyusunan dan pengembangan asesmen
    • Date  2 April 2024

  • Pertemuan 10
    Terampil mengembangkan instrumen untuk mengukur hasil belajar dan keterampilan berpikir tingkat tinggi sesuai indikator (Berpikir Kritis)
    • Date  9 April 2024

  • Pertemuan 11
    1. Terampil mengembangkan instrumen untuk mengukur hasil belajar dan keterampilan berpikir tingkat tinggi sesuai indikator berpikir kritis.
    • Date  16 April 2024

  • Pertemuan 12
    Asesmen sesuai dengan minat atau rencana tesisnya
    • Date  23 April 2024

  • Pertemuan 13
    Terampil mengiterpretasi hasil asesmen
    • Date  30 April 2024

  • Pertemuan 14
    Terampil mengiterpretasi hasil asesmen
    • Date  7 Mei 2024

  • Pertemuan 15
    Kemampuan akhir pertemuan 1 sd. 14 yang belum dikuasai
    • Date  14 Mei 2024

  • Pertemuan 16
    UJIAN AKHIR SEMESTER
    • Date  21 Mei 2024

Lecturer

MUJI SRI PRASTIWI
MUJI SRI PRASTIWI
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

SIFAK INDANA
SIFAK INDANA
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

Video Images
Preview this course
 
 
  • Program StudiS2 Pendidikan Biologi
  • Semester2
  • Lectures2
Difficult Things About Education.
$75$10