•  

Our Top Course
Komunikasi Pembelajaran
( 16 Sections)
 
Pengembangan Media Foto
( 16 Sections)
 

Course Critical Education Theory

Program Studi S1 Pendidikan Luar Sekolah UNESA

 
Card image

Course Description

Critical educational theory courses lead students to have understanding and skills in analyzing the basics of community development through educational studies in the context of social reality. To ensure this understanding, material provision is needed in the form of: concepts of educational philosophy and ideology, educational politics played by the state, critical educational concepts, educational concepts about critical problems and education, educational methodology, training management, processing of training media, educational visualization, and comparisons. critical education with other educational concepts. This course provides an understanding of social concepts, social facts, social theories and their development, critical theory and pioneering figures, critical education, as well as derivative theories that have developed in the modern era, skills in analyzing the basics of community development through educational studies in the context of social reality, through explanations, discussions and presentations through explanations, discussions and presentations. An indicator of the success of this course is if students are able to implement theory into Non-Formal Education practice.

Program Objectives (PO)

  • Mahasiswa memiliki pemahaman konsep pendidikan kritis
  • Mahasiswa memiliki pemahaman konsep sosial
  • Mahasiswa memiliki pemahaman konsep teori-teori sosial dan perkembangnnya
  • Mahasiswa memiliki pemahaman konsep teori kritis dan tokoh-tokoh pencetus
  • Mahasiswa memiliki pemahaman konsep pendidikan kritis serta teori-teori turunan yang berkembang di era modern agar mampu berperan sebagai pendidik dan pengelola bidang pelatihan

Aktifitas Pembelajaran

  • Pertemuan 1
    Konsep Filsafat dan Ideologi Pendidikan
    • Date  5 Februari 2024

  • Pertemuan 2
    Sejarah Perkembangan Pendidikan Kritis
    • Date  12 Februari 2024

  • Pertemuan 3
    Konsep Dasar Pendidikan Kritis
    • Date  19 Februari 2024

  • Pertemuan 4
    Pemikiran Tokoh Pendidikan Kritis dan Postmodernisme: Paulo Freire
    • Date  26 Februari 2024

  • Pertemuan 5
    Pemikiran Tokoh Pendidikan Kritis dan Postmodernisme: Ivan Illich
    • Date  4 Maret 2024

  • Pertemuan 6
    Pemikiran Tokoh Pendidikan Kritis dan Postmodernisme: Henry Giroux
    • Date  11 Maret 2024

  • Pertemuan 7
    Pemikiran Tokoh Pendidikan Kritis dan Postmodernisme: Jacques Derrida
    • Date  18 Maret 2024

  • Pertemuan 8
    Evaluasi Terkait Pemahaman Mahasiswa dari Konsep dan Teori Pendidikan Kritis
    • Date  25 Maret 2024

  • Pertemuan 9
    Tentang arkeologi pengetahuan hasil pemikiran Michel Foucault
    • Date  1 April 2024

  • Pertemuan 10
    Pemikiran Tokoh Pendidikan Kritis dan Postmodernisme: Gilles Deleuze dan Felix Guatarri
    • Date  8 April 2024

  • Pertemuan 11
    Pemikiran Tokoh Pendidikan Kritis dan Postmodernisme: Jean Francois Lyotard
    • Date  15 April 2024

  • Pertemuan 12
    Pemikiran Tokoh Pendidikan Kritis dan Postmodernisme: Anthony Giddens
    • Date  22 April 2024

  • Pertemuan 13
    Pemikiran Tokoh Pendidikan Kritis dan Postmodernisme: Ki Hajar Dewantara
    • Date  29 April 2024

  • Pertemuan 14
    Pemikiran Tokoh Pendidikan Kritis dan Postmodernisme: Rabindranath Tagore
    • Date  6 Mei 2024

  • Pertemuan 15
    Pemikiran Tokoh Pendidikan Kritis dan Postmodernisme: Michael W. Apple
    • Date  13 Mei 2024

  • Pertemuan 16
    Evaluasi Terkait Pemahaman Mahasiswa dari Konsep dan Teori Pendidikan Kritis
    • Date  20 Mei 2024

References

Lecturer

MONICA WIDYASWARI
MONICA WIDYASWARI
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

RIVO NUGROHO
RIVO NUGROHO
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

Video Images
Preview this course
 
 
  • Program StudiS1 Pendidikan Luar Sekolah
  • Semester2
  • Lectures2
Difficult Things About Education.
$75$10