•  

Our Top Course
Komunikasi Pembelajaran
( 16 Sections)
 
Pengembangan Media Foto
( 16 Sections)
 

Course Perencanaan Pembelajaran

Program Studi S1 Pendidikan IPS UNESA

 
Card image

Course Description

This course is a course that discusses social studies learning planning by planning annual programs (PROTA) and semester programs (PROMES) which use the educational calendar in effect for the current academic year; make plans for implementing social studies learning (RPP) which is oriented towards active student learning with a scientific approach that is relevant to the demands of the 2013 curriculum, the demands of 21st century learning; develop teaching materials in social studies learning, in the form of modules/dictates/handouts that can be used in social studies learning which are able to provide meaningful learning experiences; develop student worksheets in the form of worksheets, job sheets, practical instructions in social studies learning that are oriented towards student activity/activity; developing an assessment sheet in social studies learning that measures the achievement of learning competencies using a project based learning approach with inquiry, discussion, question and answer, assignment methods. Assessment is carried out by performance, written tests and portfolios.

Program Objectives (PO)

  • Mahasiswa mampu menguasai prosedur perencanaan Pembelajaran IPS sesuai kurikulum yang berlaku.
  • Mahasiswa mampu merancang modul ajar (RPP) sesuai dengan kurikulum yang berlaku.

Aktifitas Pembelajaran

  • Pertemuan 1
    Menganalsis Capaian Pembelajaran (CP) Tujuan pembelajaran yang berlaku pada kurikulum IPS di sekolah.
    • Date  7 Februari 2024

  • Pertemuan 2
    Merumuskan Tujuan Pembelajaran dari Capaian Pembelajaran Pendidikan IPS.
    • Date  14 Februari 2024

  • Pertemuan 3
    Tujuan Pembelajaran menjadi Alur Tujuan Pembelajaran (silabus).
    • Date  21 Februari 2024

  • Pertemuan 4
    Merancang program tahunan dan program semester sekolah.
    • Date  28 Februari 2024

  • Pertemuan 5
    Tahapan perencanaan pembelajaran IPS.
    • Date  6 Maret 2024

  • Pertemuan 6
    Tahapan perencanaan pembelajaran IPS.
    • Date  13 Maret 2024

  • Pertemuan 7
    Menganalisis pendekatan backward design dalam merencanakan pembelajaran.
    • Date  20 Maret 2024

  • Pertemuan 8
    UTS
    • Date  27 Maret 2024

  • Pertemuan 9
    Merancang modul ajar (RPP) berbasis pendekatan konstruktivisme.
    • Date  3 April 2024

  • Pertemuan 10
    Merancang modul ajar (RPP) berbasis pendekatan konstruktivisme.
    • Date  10 April 2024

  • Pertemuan 11
    Merancang modul ajar (RPP) berbasis pendekatan konstruktivisme.
    • Date  17 April 2024

  • Pertemuan 12
    Merancang modul ajar (RPP) berbasis pembelajaran berdiferensiasi.
    • Date  24 April 2024

  • Pertemuan 13
    Merancang modul ajar (RPP) berbasis culturally responsive teaching.
    • Date  1 Mei 2024

  • Pertemuan 14
    Merancang modul ajar (RPP) berbasis culturally responsive teaching.
    • Date  8 Mei 2024

  • Pertemuan 15
    Merancang modul ajar (RPP) berbasis culturally responsive teaching.
    • Date  15 Mei 2024

  • Pertemuan 16
    Merancang modul ajar (RPP) berbasis culturally responsive teaching.
    • Date  22 Mei 2024

Lecturer

NUANSA BAYU SEGARA
NUANSA BAYU SEGARA
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

WIWIK SRI UTAMI
WIWIK SRI UTAMI
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

Video Images
Preview this course
 
 
  • Program StudiS1 Pendidikan IPS
  • Semester4
  • Lectures2
Difficult Things About Education.
$75$10