•  

Our Top Course
Pengembangan Media Foto
( 16 Sections)
 
Komunikasi Pembelajaran
( 16 Sections)
 

Course Communication Advertising

Program Studi S1 Desain Komunikasi Visual UNESA

 
Card image

Course Description

Courses to master advertising communication theory include the advertising communication process; regulations in advertising, analysis of situations and targets; budgeting, and media selection. Understanding of the basics of commercial and non-commercial advertising communications; dynamics of the development of print and digital advertising from advertising agencies. Carrying out advertising and culture studies, the realm of advertising creative communication, advertising communication strategies, exploring target audiences, advertising media strategies, creative briefs, and various advertising concepts. Lectures are delivered using discussion and literature search strategies.

Program Objectives (PO)

  • Mampu menghargai keanekaragaman budaya, pandangan, agama, dan kepercayaan, serta pendapat atau temuan orisinil yang lain melalui “Komunikasi Periklanan"
  • Mampu mewujudkan bekerja bermutu dan terukur dalam proses kreatif pengerjaan “Komunikasi Periklanan"
  • Mampu merencanakan proses perancangan Desain komunikasi Visual dari tahap konsep, metode, hingga akhir dalam “Komunikasi Periklanan”
  • Mampu menguasai fakta, konsep, prinsip, hukum, teori, dan prosedur bidang komunikasi periklanan komersial maupun non komersial

Aktifitas Pembelajaran

  • Pertemuan 1
    Dasar-dasar periklanan
    • Date  6 Februari 2024

  • Pertemuan 2
    Periklanan sebagai kegiatan komunikasi
    • Date  13 Februari 2024

  • Pertemuan 3
    Kinerja sponsor dalam periklanan
    • Date  20 Februari 2024

  • Pertemuan 4
    Karakteristik khalayak sasaran dalam periklanan
    • Date  27 Februari 2024

  • Pertemuan 5
    Manajemen periklanan
    • Date  5 Maret 2024

  • Pertemuan 6
    Iklanan layanan masyarakat
    • Date  12 Maret 2024

  • Pertemuan 7
    Iklan produk barang/jasa
    • Date  19 Maret 2024

  • Pertemuan 8
    Ujian Tengah Semester
    • Date  26 Maret 2024

  • Pertemuan 9
    Media dalam periklanan
    • Date  2 April 2024

  • Pertemuan 10
    Ragam media periklanan
    • Date  9 April 2024

  • Pertemuan 11
    Program media periklanan
    • Date  16 April 2024

  • Pertemuan 12
    Strategi kreatif dalam periklanan
    • Date  23 April 2024

  • Pertemuan 13
    Strategi positioning dalam periklanan
    • Date  30 April 2024

  • Pertemuan 14
    Riset periklanan
    • Date  7 Mei 2024

  • Pertemuan 15
    Peranan biro iklan
    • Date  14 Mei 2024

  • Pertemuan 16
    Ujian Akhir Semester
    • Date  21 Mei 2024

Lecturer

MUHAMAD RO'IS ABIDIN
MUHAMAD RO'IS ABIDIN
  • 215,475 Reviews4.8 Rating

Video Images
Preview this course
 
 
  • Program StudiS1 Desain Komunikasi Visual
  • Semester2
  • Lectures1
Difficult Things About Education.
$75$10