Course Description
Use of theories and research results that are relevant for the critical study of metaphysical axioms of language-literature education to develop basic concepts for language-literature education plans in an adaptive and creative manner. The study topics for this course include the diversity of philosophical understandings regarding language-literature education; historiography of language-literature learning approaches from ontological, axiological and epistemological perspectives; and current education policy issues through independent study, presentations, discussions, or publications with the final product in the form of papers/articles
Program Objectives (PO)
- 1. Memanfaatkan ipteks untuk mengaji kritis atas aksioma-aksioma metafisis pendidikan bahasa-sastra untuk mengembangkan konsep dasar ancangan pendidikan bahasa-sastra secara adaptif dan kreatif
- 2. Menguasai konsep teoretis tentang aksioma-aksioma metafisis pendidikan bahasa-sastra untuk mengembangkan konsep dasar ancangan pendidikan bahasa-sastra secara adaptif dan kreatif
- 3. Mengambil keputusan strategis dalam pengembangan konsep dasar ancangan pendidikan bahasa-sastra secara adaptif dan kreatif
- 4. bertanggungjawab atas pekerjaan di bidang pendidikan bahasa dan sastra secara mandiri, cerdas, jujur, berkomintmen, bersungguh hati, dan bertulus hati dalam pengembangan sikap, nilai, kemampuan peserta didik